En güncel Yazılar »

24 Mayıs 2010 Pazartesi

Nokta. Noktalama. Noktalama işaretleri konu olunca.

Nokta.
Bitirdim cümlemi. Yeniler için yer açın.

İki nokta:
Üst üste geldiğinde söyleyecek bir sözüm var. Ya da söylenecek sözlerim. Ya da söyleyecek sözleri olanlar için aracılık görevim.

Üç nokta...
Gerisini sen tamamla. Kelimeler kifayetsiz kalır kimi zaman derler ya...

Dört nokta:..
Bunu ben uydurdum, manasını da şöyle buldum;
Söyleyeceklerim olduğunu belirtirim, bunu bile bile bitirmem gerisini sen düşün isterim.

Virgül,
Bir nefes alayım, henüz bitirmedim. Mola vermek iyidir arada, yenilenmek yarar insana.

Noktalı virgül;
Açıklama yapacağım sırada... Çoğu zaman ardından gelecek cümlenin heyecanıyla.

Soru işareti?
Sorgulamak iyi midir aklına gelen herşeyi?

Ünlem!
Dikkati çeker, tepkimi belirtirim tümden!

(Parantez)
Matematiksel değilse içeriği, iç içe düşüncelerle süslenmiş demektir düşüncenin jeneriği. Matematik ise konumuz, o zaman önce parantez içlerinden başladığınıza emin olunuz.

"Çift tırnak kardeşler"
Alıntı yapmışlar önceden düşünülmüşten. Ya da söylenene dikkat çekmişler. Gerçekten kolay mı dikkatleri çekmek üzerine? Veya düşüncelere, kelimeler ile?

Kesme işareti '
Bazen yalın bırakmak gerekir kelimeyi. Ekler ile fazla uzatmamak. Sıkıldın mı da kestirip atmak!

"Denden
Üşengeç miyim? Yoksa zamanım mı önemli? Edeceğim lafın devamı hep aynı ise koydum gitti dendeni. Alışmak iyi değil dendene, hele hayat tarzı olarak benimsemek büyük tehlike.

Geriye kalan işaretler alınmasın,
Amaç saymak değildi onları,
Sadece noktanın ismi ile de başlayıp bitirebilirdim lafımı.
Ama kelimeler, iyi anlaştıklarından işaretler ile,
Süreklediler beni anlat anlat diye.
Ne yapalım, başa gelen çekilir,
Bu da benden dilbilgisiyle süslü düşüncenin minik bir denemesidir.

Hiç yorum yok: